"

Handbok SystemQ affärssystem

Affärssystemet hanterar flera avdelningar på kunder och leverantörer

Ett företag kan ha många olika avdelningar, vanligast är att du behöver registrera uppgifter för sälj/inköpsavdelning och ekonomiavdelning.

Arbetsgång:

  • För att registrera en ny avdelning börjar du med att trycka på 'Ny avdeln'.
  • Fyll sedan i namnet på avdelningen, t ex Ekonomi, Inköp eller Support.
  • Fyll sedan i de uppgifter du behöver som är specifika för avdelningen.
  • Tryck sedan på 'Lagra avdeln'.
  • Om du vill ändra i en redan registrerad avdelning väljer du ur listan som ligger överst, så kommer de uppgifter som finns på företaget upp.
  • Om du vill ta bort en avdelning väljer du det företaget från listan så att uppgifterna kommer upp i fälten. Tryck sedan på 'Ta bort avd'.
Resväg Ange resväg i km till adressen. Resvägen används i kundorder tillsammans med enheterna MIL och KM för debitering av resväg
Er order