"

Handbok SystemQ affärssystem

Beskrivning över hur mobil orderregistrering sker

Efter att appen startas på något av sätten som beskrivs i Rutin för mobil orderregistrering affärssystemet skall en inloggningsruta komma up i web-läsaren. Här beskrivs vad som händer sen.

  1. Inloggning
  2. Välj företag
  3. Skicka order
  4. Sök artikel
  5. Logga ut

Inloggning

Epostadress och lösenord används för inloggning. Inloggningen sparas på mbnr som användes för att starta appen. Pinkod anges för att senare kunna göra en förenklad inloggning.

Epostadressen skall finnas upplagd i https://www.qwert.se/handbok/dbunderhall.html#personer som lagrar information i QWBAS2.OPERATORSREG

Inloggningen ger en fyrställig användarkod och access till ett klientföretag

Välj företag

En lista visas upp med kunder som har orderformulär

Välj på vilken kund som order skall registreras

Därefter visas kundens orderformulär upp och nya knappar visas

Antal som kan väljas från popup har antalet noll till hyllmängd för att slippa visa tangenbordet på Ipadden

Ny kund Återvänder till Välj företag

Starta om Börja om från början på vald kund
Artikel
Lista Visar upp denna lista
Skicka Skickar ordern

Skicka order

Du kan nu uppdatera ordern med leveranssätt,leveransdatum samt

Uppdatera Uppdatera ordern, det går även att ändra antal på raderna, noll i antal tar bort raden
Ta bort Tar bort ordern
Avsluta ordern Avslutar ordern och återvänder till Välj företag

Sök artikel

Du kan här söka efter andra artiklar på namn eller nummer
En lista med sökresultat visas upp

Välj en artikel som visas

Logga ut

Efter utloggning visas en inloggningsruta med PIN kok upp. För att logga in på nytt behöver bar PIN-koden anges

Knappen Avsluta PIN gör att nästa gång du startar appen för du logga in med epost